ОСОБЛИВОСТІ ПОДАННЯ ПОПЕРЕДНЬОЇ ІНФОРМАЦІЇ ПРО ТОВАРИ В КОНТЕКСТІ ВИЯВЛЕННЯ РИЗИКІВ БЕЗПЕКИ В КАНАДІ / С. А. Попель
Актуальні проблеми теорії і практики експертизи товарів :: Основні тематичні напрями конференції :: 4. Сучасна митна політика України в умовах поглиблення інтеграційних процесів.
Сторінка 1 з 1
ОСОБЛИВОСТІ ПОДАННЯ ПОПЕРЕДНЬОЇ ІНФОРМАЦІЇ ПРО ТОВАРИ В КОНТЕКСТІ ВИЯВЛЕННЯ РИЗИКІВ БЕЗПЕКИ В КАНАДІ / С. А. Попель
ОСОБЛИВОСТІ ПОДАННЯ ПОПЕРЕДНЬОЇ ІНФОРМАЦІЇ ПРО ТОВАРИ В КОНТЕКСТІ ВИЯВЛЕННЯ РИЗИКІВ БЕЗПЕКИ В КАНАДІ
С. А. Попель,
старш. наук. співроб., канд. екон. наук
Науково-дослідний інститут фінансової політики Державного податкового університету, Україна, м. Ірпінь
Митні адміністрації різних країн світу дотримуються багаторівневого підходу до забезпечення безпеки міжнародної торгівлі, який ґрунтується на поданні попередньої інформації та управлінні ризиками. Одним із таких інструментів, що дозволяє забезпечувати високий рівень безпеки та враховує особливості різних видів транспорту, якими здійснюється переміщення товарів між країнами є попереднє подання документів що містять інформацію про товари, що переміщуються через митний кордон для оцінювання ризиків безпеки.
В цьому контексті цікавим є досвід Канади. Так, з 2004 року в країні започатковано запровадження ініціативи Advance Commercial Information (ACI), що передбачає подання електронного маніфесту, який містить інформацію про товари, які планується ввозити на митну територію країни з метою аналізу та виявлення потенційних загроз.
Впровадження зазначеної ініціативи відбувалося в декілька фаз [1]:
І фаза ACI була реалізована 19 квітня 2004 року і передбачала впровадження вимоги до морських перевізників щодо обов’язковості подання електронного повідомлення про вантажі Канадській митній службі (Canada Border Services Agency) (CBSA) за 24 години до завантаження вантажу в іноземному порту. Ця вимога дала можливість CBSA ефективно виявляти загрози до прибуття вантажів і транспортних засобів до Канади.
ІІ фаза. Реалізація 2-го етапу програми ACI була завершена 26 липня 2006 року. На цьому етапі було запроваджено вимогу до авіаперевізників та експедиторів, щодо подання електронного повідомлення про вантаж до CBSA за чотири години до прибуття в Канаду або, якщо тривалість польоту до Канади менше чотирьох годин до часу відправлення літака. Крім того, фаза 2 ACI також розширила вимоги до морського транспорту, а саме запроваджено вимогу щодо подання попередньої інформації про вантажі, які ввозяться із Сполучених Штатів Америки.
ІІІ фаза. Впровадження 3-го етапу програми ACI (яку називають eManifest) розпочалося 6 травня 2015 року, що передбачає вимогу від перевізника електронної передачі попередньої інформації про вантаж і перевезення для всіх автомобільних і залізничних відправлень. eManifest – це велика трансформаційна ініціатива, яка модернізує та покращує транскордонні комерційні процеси.
Основною метою впровадження eManifest було створення надійної та ефективної системи комерційної обробки інформації, яка надає переваги міжнародній торговельній спільноті, уряду Канади та громадянам шляхом забезпечення високого рівня безпеки ланцюгів постачання, крім того, серед переваг eManifest можна визначити наступні:
1. eManifest дозволяє легальній торгівлі з низьким рівнем ризику перетинати кордон більш швидко та ефективно.
2. Системи передачі та сповіщення, що впроваджуються в рамках eManifest, покращують двосторонній зв’язок між підприємствами та CBSA. Підприємства також матимуть можливість отримувати всі повідомлення про статус та розміщення своїх відправок під час комерційного процесу за допомогою електронного обміну даними (EDI) або порталу eManifest.
3. eManifest максимально узгоджує вимоги до інформації зі Світовою митною організацією та Департаментом митної та прикордонної охорони США, щоб зменшити адміністративне навантаження на бізнес.
4. Програми для надійних трейдерів, такі як Customs Self Assessment (CSA) і Partners in Protection (PIP), продовжуватимуть існувати з впровадженням eManifest і доповнять системи та процеси, які будуть запроваджені eManifest.
Після повного впровадження ACI від перевізників, експедиторів та імпортерів на всіх видах транспорту вимагається подання за власний рахунок, інформації про вантажі та певні елементи комерційних даних до CBSA до моменту завантаження для морського вантажу та до моменту прибуття у пункт пропуску на території Канади для всіх інших видів транспорту.
Дані ACI повинні бути отримані та підтверджені CBSA до прибуття, у встановлені часові рамки для кожного виду транспорту [2]:
– за двадцять чотири години до завантаження вантажу на борт судна, що здійснює перевезення морськими видами транспорту;
– за чотири години до прибуття вантажу, що переміщується через кордон повітряними видами транспорту;
– за дві години до прибуття вантажу, що переміщується через кордон залізничними видами транспорту;
– за годину до прибуття вантажу, що переміщується через кордон наземними видами транспорту.
Перелік даних, які необхідно подати перевізнику товарів під час переміщення на митну територію Канади виглядає наступним чином:
1. Інформація про вантаж: детальний опис, кількісні характеристики, вага, класифікаційний код відповідно до Гармонізованої системи опису та кодування товарів (всі товари повинні бути класифіковані до 10-ї цифри), назва та адреса виробника, країна походження, країна експорту.
2. Інформація про відправлення: назва та адреса вантажовідправника (продавця – експортера), назва та адреса вантажоотримувача (покупець – імпортер).
3. Інформація про переміщення: пункт прибуття товарів (для морських перевезень – порт прибуття, для авіаперевезень – аеропорт прибуття, для наземних видів транспорту – пункт перетину кордону), дата і час фактичного прибуття товарів, маршрут слідування.
4. Інформація про транспортний засіб: ідентифікаційний номер для транспортного засобу.
5. Інформація про водія (для наземних видів транспортних засобів): номер паспорта, Картка Free and Secure Trade (FAST), номер комерційного посвідчення водія (CDL).
Для того, щоб передати зазначені вище дані про товар, що переміщується через кордон перевізник спершу повинен отримати код оператора від CBSA. Після отримання цього коду перевізник у визначені терміни подає інформацію у електронному вигляді до ACI. Далі офіцери оперативного відділу Канадської митної служби здійснюють оцінку ризиків безпеки. Якщо під час проведення оцінювання виявлено, що подані дані не відповідають вимогам митною адміністрацією може бути прийнято рішення про накладення штрафних санкцій (до 1000 доларів за 1 переміщення) та заборону перевізнику здійснювати переміщення комерційних вантажів на територію Канади. Після накладення штрафу перевізники можуть оскаржити справедливість накладення штрафу в CBSA.
Отже, досвід Канади може бути корисним для України, а саме для напрацювання пропозицій щодо механізму застосування загальної декларації прибуття з метою мінімізації ризиків безпеки, оскільки з 7 листопада 2020 року подання ЗДП є обов’язковим у кожному випадку ввезення товарів на митну територію України, які здійснюються авіаційним, водним, автомобільним, залізничним транспортом.
В цьому контексті цікавим є досвід Канади. Так, з 2004 року в країні започатковано запровадження ініціативи Advance Commercial Information (ACI), що передбачає подання електронного маніфесту, який містить інформацію про товари, які планується ввозити на митну територію країни з метою аналізу та виявлення потенційних загроз.
Впровадження зазначеної ініціативи відбувалося в декілька фаз [1]:
І фаза ACI була реалізована 19 квітня 2004 року і передбачала впровадження вимоги до морських перевізників щодо обов’язковості подання електронного повідомлення про вантажі Канадській митній службі (Canada Border Services Agency) (CBSA) за 24 години до завантаження вантажу в іноземному порту. Ця вимога дала можливість CBSA ефективно виявляти загрози до прибуття вантажів і транспортних засобів до Канади.
ІІ фаза. Реалізація 2-го етапу програми ACI була завершена 26 липня 2006 року. На цьому етапі було запроваджено вимогу до авіаперевізників та експедиторів, щодо подання електронного повідомлення про вантаж до CBSA за чотири години до прибуття в Канаду або, якщо тривалість польоту до Канади менше чотирьох годин до часу відправлення літака. Крім того, фаза 2 ACI також розширила вимоги до морського транспорту, а саме запроваджено вимогу щодо подання попередньої інформації про вантажі, які ввозяться із Сполучених Штатів Америки.
ІІІ фаза. Впровадження 3-го етапу програми ACI (яку називають eManifest) розпочалося 6 травня 2015 року, що передбачає вимогу від перевізника електронної передачі попередньої інформації про вантаж і перевезення для всіх автомобільних і залізничних відправлень. eManifest – це велика трансформаційна ініціатива, яка модернізує та покращує транскордонні комерційні процеси.
Основною метою впровадження eManifest було створення надійної та ефективної системи комерційної обробки інформації, яка надає переваги міжнародній торговельній спільноті, уряду Канади та громадянам шляхом забезпечення високого рівня безпеки ланцюгів постачання, крім того, серед переваг eManifest можна визначити наступні:
1. eManifest дозволяє легальній торгівлі з низьким рівнем ризику перетинати кордон більш швидко та ефективно.
2. Системи передачі та сповіщення, що впроваджуються в рамках eManifest, покращують двосторонній зв’язок між підприємствами та CBSA. Підприємства також матимуть можливість отримувати всі повідомлення про статус та розміщення своїх відправок під час комерційного процесу за допомогою електронного обміну даними (EDI) або порталу eManifest.
3. eManifest максимально узгоджує вимоги до інформації зі Світовою митною організацією та Департаментом митної та прикордонної охорони США, щоб зменшити адміністративне навантаження на бізнес.
4. Програми для надійних трейдерів, такі як Customs Self Assessment (CSA) і Partners in Protection (PIP), продовжуватимуть існувати з впровадженням eManifest і доповнять системи та процеси, які будуть запроваджені eManifest.
Після повного впровадження ACI від перевізників, експедиторів та імпортерів на всіх видах транспорту вимагається подання за власний рахунок, інформації про вантажі та певні елементи комерційних даних до CBSA до моменту завантаження для морського вантажу та до моменту прибуття у пункт пропуску на території Канади для всіх інших видів транспорту.
Дані ACI повинні бути отримані та підтверджені CBSA до прибуття, у встановлені часові рамки для кожного виду транспорту [2]:
– за двадцять чотири години до завантаження вантажу на борт судна, що здійснює перевезення морськими видами транспорту;
– за чотири години до прибуття вантажу, що переміщується через кордон повітряними видами транспорту;
– за дві години до прибуття вантажу, що переміщується через кордон залізничними видами транспорту;
– за годину до прибуття вантажу, що переміщується через кордон наземними видами транспорту.
Перелік даних, які необхідно подати перевізнику товарів під час переміщення на митну територію Канади виглядає наступним чином:
1. Інформація про вантаж: детальний опис, кількісні характеристики, вага, класифікаційний код відповідно до Гармонізованої системи опису та кодування товарів (всі товари повинні бути класифіковані до 10-ї цифри), назва та адреса виробника, країна походження, країна експорту.
2. Інформація про відправлення: назва та адреса вантажовідправника (продавця – експортера), назва та адреса вантажоотримувача (покупець – імпортер).
3. Інформація про переміщення: пункт прибуття товарів (для морських перевезень – порт прибуття, для авіаперевезень – аеропорт прибуття, для наземних видів транспорту – пункт перетину кордону), дата і час фактичного прибуття товарів, маршрут слідування.
4. Інформація про транспортний засіб: ідентифікаційний номер для транспортного засобу.
5. Інформація про водія (для наземних видів транспортних засобів): номер паспорта, Картка Free and Secure Trade (FAST), номер комерційного посвідчення водія (CDL).
Для того, щоб передати зазначені вище дані про товар, що переміщується через кордон перевізник спершу повинен отримати код оператора від CBSA. Після отримання цього коду перевізник у визначені терміни подає інформацію у електронному вигляді до ACI. Далі офіцери оперативного відділу Канадської митної служби здійснюють оцінку ризиків безпеки. Якщо під час проведення оцінювання виявлено, що подані дані не відповідають вимогам митною адміністрацією може бути прийнято рішення про накладення штрафних санкцій (до 1000 доларів за 1 переміщення) та заборону перевізнику здійснювати переміщення комерційних вантажів на територію Канади. Після накладення штрафу перевізники можуть оскаржити справедливість накладення штрафу в CBSA.
Отже, досвід Канади може бути корисним для України, а саме для напрацювання пропозицій щодо механізму застосування загальної декларації прибуття з метою мінімізації ризиків безпеки, оскільки з 7 листопада 2020 року подання ЗДП є обов’язковим у кожному випадку ввезення товарів на митну територію України, які здійснюються авіаційним, водним, автомобільним, залізничним транспортом.
Список використаних джерел
1. Canadian Customs Clearance Process: Advance Commercial Information. URL: https://www.cyberlogitec.com/news/canadian-customs-clearance-process-advance-commercial-information/.
2. Update on the Advance Commercial Information (ACI) Initiative. URL:https://www.omnitrans.com/update-on-the-advance-commercial-information-aci-initiative/.
3. Canadian Advance Commercial Information (ACI) eManifest Resource Center. URL:https://www.descartes.com/resources/knowledge-center/canadian-advance-commercial-information-aci-emanifest-resource-center.
2. Update on the Advance Commercial Information (ACI) Initiative. URL:https://www.omnitrans.com/update-on-the-advance-commercial-information-aci-initiative/.
3. Canadian Advance Commercial Information (ACI) eManifest Resource Center. URL:https://www.descartes.com/resources/knowledge-center/canadian-advance-commercial-information-aci-emanifest-resource-center.
Схожі теми
» МОЛОКО ТА МОЛОЧНІ ТОВАРИ. ОСОБЛИВОСТІ ПРОВЕДЕННЯ ТОВАРОЗНАВЧИХ ЕКСПЕРТИЗ / Р. В. Бойко, Д. Г. Павліченко
» АНАЛІЗ ТА ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЇ ПРО ТОВАР У ЕКСПЕРТНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ / О. В. Кириченко, Д. О. Костик
» МЕТОДИ ВИЯВЛЕННЯ ФАЛЬСИФІКОВАНОГО ТОВАРУ В УКРАЇНІ / О. Ю. Новікова, Н. В. Янченко
» ПРОБЛЕМИ ІДЕНТИФІКАЦІЇ ТА ВИЯВЛЕННЯ ФАЛЬСИФІКАЦІЇ ГОРІЛЧАНИХ ВИРОБІВ / Ю. В. Онопрієнко, А. С. Амеліна
» МАРКЕТИНГОВІ ОСОБЛИВОСТІ ЕКСПОРТНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ МАЛИХ ПІДПРИЄМСТВ КОСМЕТИЧНОЇ ГАЛУЗІ / В. О. Акмен, С. В. Сорокіна, О. С. Більчук
» АНАЛІЗ ТА ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЇ ПРО ТОВАР У ЕКСПЕРТНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ / О. В. Кириченко, Д. О. Костик
» МЕТОДИ ВИЯВЛЕННЯ ФАЛЬСИФІКОВАНОГО ТОВАРУ В УКРАЇНІ / О. Ю. Новікова, Н. В. Янченко
» ПРОБЛЕМИ ІДЕНТИФІКАЦІЇ ТА ВИЯВЛЕННЯ ФАЛЬСИФІКАЦІЇ ГОРІЛЧАНИХ ВИРОБІВ / Ю. В. Онопрієнко, А. С. Амеліна
» МАРКЕТИНГОВІ ОСОБЛИВОСТІ ЕКСПОРТНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ МАЛИХ ПІДПРИЄМСТВ КОСМЕТИЧНОЇ ГАЛУЗІ / В. О. Акмен, С. В. Сорокіна, О. С. Більчук
Актуальні проблеми теорії і практики експертизи товарів :: Основні тематичні напрями конференції :: 4. Сучасна митна політика України в умовах поглиблення інтеграційних процесів.
Сторінка 1 з 1
Права доступу до цього форуму
Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі